Trollhättan
  • / Vår politik

Vår politik

Läs om vår politik uppdelad i fyra kategorier. Hör av dig om du har några frågor eller inspel till oss.

Centerpartiet för Trollhättan framåt!

Centerpartiet vill att du som invånare i Trollhättan ska få bestämma så mycket som möjligt som rör dig och din vardag. Vi kallar det närodlad politik. Det är för att besluten som rör dig ska bestämmas så nära dig som möjligt, många vid ditt eget köksbord. Det kan handla om vilken skola dina barn ska gå i eller hur du vill att du själv eller dina föräldrar ska bli omhändertagen när det behovet uppstår.

Trollhättan behöver ett nytt ledarskap som tänker nytt, liberalt och som ser hela Trollhättans kommun. Ett ledarskap som för Trollhättan Framåt! Det finns mycket som är bra i Trollhättan men också många utmaningar. Vi i Centerpartiet vill se ett Trollhättan som utvecklas i samklang med miljö och natur, som ser alla människor som individer med olika behov, som tror på företagande och förbättrar arbetsklimatet. Ett Trollhättan som ser valfrihet som något positivt och som står upp för alla människors lika värde.

Vårt valprogram kan du även läsa i PDF.