Jönköpings län

Välkommen till Centerpartiet i Jönköpingslän!

Fredric Federley, ledamot i Europaparlamentet

Här hittar du aktuella bilder på våra förtroendevalda.

Europavalet i fokus på centerstämma

Emma Wiesner och Eric Luth, toppkandidater till Europaparlamentet gästade Centerpartiets distriktsstämma i Aneby konserthus i lördags, som samlat cirka 120 ombud.
- Omställningen från fossil energi till grön förnybar energi är avgörande för att vi ska klara framtidens klimat, menade Wiesner och Luth tog upp att vårt län är ett av de mest exportinriktade i Sverige. Därför är det viktigt att företagen lätt kan göra affärer med andra länder i Europa. Emma är på plats tre och Eric på nummer tio.

Raymond Pettersson, omvaldes som distriktsordförande. Till ny vice ordförande valdes Per Eriksson från Stensjön och ny ledamot Christina Moths, Vetlanda. Omvalda blev ledamöterna Anders Karlsson, Nässjö, Matilda Henriksson, Sävsjö, Eric Luth, Huskvarna, Erik Johansson, Eksjö och Inga-Maj Eleholt, Smålandsstenar.

Årets mottagare av guldnålen. Från vänster Jan Hyttring, Mullsjö, Ulla Ramde, Aneby, Per Eriksson, Stensjön, Dan Ljungström, Vetlanda och Annette Rehn, Villstad.

Årets guldnålar för förtjänstfulla insatser i rörelsen delades ut till Jan Hyttring, Mullsjö, Ulla Ramde, Aneby, Per Eriksson, Stensjön, Dan Ljungström, Vetlanda och Annette Rehn, Villstad.

Vid stämman behandlades nio motioner som gick vidare till riksstämman i Karlstad i höst. Vid stämman välkomnades också Lena Sumedrea som börjar som ombudsman för distriktet i april.

föredragningslista
verksamhetsberättelsen2018