Kom på våra Träffar!

Berätta för oss vad du tycker bör förbättras i vår kommun

Berätta för oss vad du tycker bör förbättras i våra byar

Vi i Centerpartiet bidrar till att kommunen driver en klok politik och att man hushåller med de medel som finns. Med "man" menar vi de nämnder och förvaltningar vi har och som sörjer för att kommuninnevånarna får en bra skola, vård och omsorg och service.

Vi tycker att det är viktigt att satsa på näringslivet och företagen i kommunen och att satsa på att Ockelbo med byar är attraktivt att bo, leva i och flytta till. Både företag och innevånare måste stanna kvar och bli flera. I den nya översiktsplanen har vi ett mål om att bli 1000 nya invånare till 2040. Vi ska också arbeta aktivt för att det etablerar sig fler företag på orten. För att lyckas med detta måste vi lyssna på företagen och innevånarna för att skapa så goda förutsättningar som möjligt. Att man har lyssnat på företagen, visar sig när Ockelbo kommun för andra året i rad är bästa företagarkommunen i länet.

Håller du med? Kom på våra träffar och berätta vad du vill förbättra i vår kommun!

Gruppmöte

Välkommen till vårt nästa gruppmöte den 16 april 18.30 i Stora Vänortsrummet i kommunhuset i Ockelbo.

Hör av dig till Lars-Erik Wickberg om du har frågor samt att du vill komma på mötet.

Demokratiskola 2024

Välkommen att lära dig mer hur politik fungerar och hur du kan påverka.

Vi arrangerar en demokratiskola som är öppen för alla medborgare oavsett politisk hemvist. Här får du lära dig mer kring hur politik fungerar och hur du kan påverka.

Utbildningen berör arbetet i kommun, region, riksdag och EU.

Tredje tillfället är den 25 mars klockan 18.00-20.00 i Lilla Vänortsrummet i kommunhuset i Ockelbo.

Resterande datum för kursen är 27/3 och 3/4, plats i Ockelbo meddelas senare.

Läs mer om Demokratiskola 2024 här >

Vill du lämna en intresseanmälan går det bra att kontakta Marit Rempling (marit.rempling@centerpartiet.se, 070-7833531) eller Lars-Erik Wickberg (larserikwickberg59@gmail.com, 070-2675015).

Välkommen!

Bli medlem i Centerpartiet