Nämnden för Kultur & Fritid

Ordförande: Annika Hedman

Vad ser du för utmaningar med ditt uppdrag?
Att räcka till för alla. Lägga fokus på ungas psykiska hälsa.

Vad är det bästa med ditt förtroendeuppdrag?
Att vara kittet mellan husen, brobyggare mellan olika förvaltningar.

Varför blev det just centerpartiet för dig?
Ett självklart val när vi flyttade ut till Förlanda. Vi behövde hålla ihop och verka för bygdens bästa.

Roller:
Gruppledare, ordförande i nämnden för Kultur & Fritid samt ersättare i Kommunstyrelsen.

Ersättare: Lena Hasslöf Gustafsson

Vad ser du för utmaningar med ditt uppdrag?
Pandemin innebar att många ungdomar blev mindre aktiva på sin fritid vilket påverkar både deras fysiska och psykiska välmående. En stor utmaning är att skapa förutsättningar för att locka tillbaka dessa ungdomar till en mer aktiv livsstil och ett bättre mående.

Vad är det bästa med ditt förtroendeuppdrag?
Föreningsverksamheten, kulturen, biblioteken och besöksnäringen skapar tillsammans en attraktiv kommun att bo, leva och verka i för kungsbackabor i alla åldrar och livssituationer. Att mötas genom gemensamma fritidsintressen skapar även grunden för tillit i samhället och jag är glad över att vara delaktig i den utvecklingen.

Varför blev det just centerpartiet för dig?
Jag delar grundvärderingarna om alla människors frihet och lika värde samt tron på människors egna inneboende förmåga att göra egna livsval. Centerpartiet har en pragmatisk syn på frihet som tilltalar mig och som också genomsyrar politiken som syftar till att skapa förutsättningar för alla människor att skapa ett gott liv oberoende var och hur du vill leva ditt liv.

Roller:
Ersättare i Nämnden för Kultur och Fritid.

Bli medlem i Centerpartiet