Medskapande samhällsutveckling

sol-has-bg sol-light-text sol-gray-tone

För oss i Centerpartiet är det självklart att alla ska ha samma möjligheter till ett jobb, en bostad, en utbildning eller att kunna starta ett företag. Genom att ha individen i fokus skapas förutsättningar för att snabbare komma in i samhället och bidra till en positiv samhällsutveckling. Samtidigt ger det förutsättningar för varje individ att delta i samhälls-byggandet.

Möjliggöra för ökad delaktighet och medskapande i Väsby

Vi vill:

• Införa nollvision för socialbidrag och en väg in för egen försörjning genom studier, praktik eller jobb.
  • Tillgängliggöra fler lokaler för föreningsliv och Väsbybor.
  • Utöka samarbetet och stärka stödet till studieförbunden och civilsamhället för ökat medborgarengagemang.
  • Utreda försöksverksamhet för unga från 16 år att rösta i kommunvalet.
  • Utveckla dialogerna med kommuninvånarna och företagen.
Kommunservice med hög kvalitet för alla i Väsby

Vi vill:

• Att kommunorganisationen ska vara innovativ och utöva ett inkluderande ledarskap - ett Väsby som vågar och gör.
  • Utveckla kommunens service till invånare och företag med återkoppling inom 24 timmar på vardagar.
  • Utveckla arbetet med jämlik och jämställd stadsplanering.
  • Tillgängliggöra samhällsinformation och föräldrautbildningar på fler språk.
  • Höja friskvårdsbidraget för kommunanställda.

Bli medlem i Centerpartiet