VÄLKOMMEN HIT, VÄLKOMMEN HEM

För Uppsalas bästa!

Vi verkar för ett grönt och hållbart Uppsala för alla. Vi slår vakt om individuell frihet och din rätt att så mycket som möjligt bestämma över ditt liv och din rätt att kunna påverka politiken där du bor. Beslut om ditt liv ska fattas av dig eller så nära dig som möjligt. Vi kallar det närodlad politik.

Med vår politik vill vi

sol-has-bg sol-light-text

Senaste nytt från Uppsala

Senaste nytt från C nationellt

• Centerpartiet presenterade vallöften inför EU-valet
    Idag presenterade Muharrem Demirok, partiledare, och Emma Wiesner, europaparlamentariker och toppkandidat, Centerpartiet fem viktigaste vallöften inför det kommande valet till Europaparlamentet.

• Håll gränsen för Östersjön
    I samband med att Centerpartiets valstuga i Stockholms invigdes så presenterade Muharrem Demirok, partiledare och Emma Wiesner, toppkandidat, nya förslag för att rädda Östersjön.

• Centerpartiet kräver utredning om SD:s roll i LVU-kampanjen
    Centerpartiets partiledare Muharrem Demirok krävde på en pressträff idag att regeringen ger berörda myndigheter i uppdrag att utreda huruvida Sverigedemokraterna haft en roll i den så kallade LVU-kampanjen. – Nu måste vi få klarhet i exakt hur involverade Sverigedemokraterna varit i den kampanj som direkt hotar vårt lands säkerhet, säger Muharrem Demirok.

Bli medlem i Centerpartiet