VÄLKOMMEN HIT, VÄLKOMMEN HEM

För Uppsalas bästa!

Vi verkar för ett grönt och hållbart Uppsala för alla. Vi slår vakt om individuell frihet och din rätt att så mycket som möjligt bestämma över ditt liv och din rätt att kunna påverka politiken där du bor. Beslut om ditt liv ska fattas av dig eller så nära dig som möjligt. Vi kallar det närodlad politik.

Med vår politik vill vi

sol-has-bg sol-light-text

Senaste nytt från Uppsala

Senaste nytt från C nationellt

• C vill se en levande hästnäring och ridsport
    Hästen har fått en allt viktigare roll i det svenska samhället. Centerpartiet presenterar nu flera förslag för att stärka den utvecklingen och se till att det ska kunna finnas en levande hästnäring i hela landet.– Förutom den meningsfulla fritidssysselsättningen det innebär för människor vet vi också att hästar har en väldigt positiv påverkan för våra öppna landskap och den biologiska mångfalden, säger Ulrika Heie, ledamot i Miljö- och jordbruksutskottet.

• Centerpartiet lanserar ny podcast
    Nu släpps Centerpartiets nya podcast. Inför valet i höst intervjuas partiets talespersoner på djupet om sina ämnesområden.– Den som är intresserad av att veta mer om Centerpartiets politik ska enkelt kunna få göra det. Genom att lyssna på den här podden får du på en dryg halvtimme koll på frågorna som betyder mest för dig, säger Charlotta Helge, kommunikationschef.

• Nu ska artskyddsreglerna göras mer rättvisa
    Efter att Skogsstyrelsen tolkat reglerna kring artskyddet till att omfatta varje fågelart i hela landet har en majoritet i riksdagen nu gett stöd till Centerpartiets förslag på förändringar. Den tidigare tolkningen innebar att skogsägare skulle behöva ta hänsyn till samtliga fågelarter, och i svenska skogar finns omkring 240 fågelarter med 70 miljoner fågelpar.

Bli medlem i Centerpartiet