Patricia Riselius

(Vännäs kommun)

Ledamot i Regionfullmäktige södra valkretsen

(Region Västerbotten)

Ledamot i Beredning för primärvård och tandvård

Ersättare i Hälso- och sjukvårdsnämnden

Nämndeman vid Tingsrätten i Umeå

Patricia Riselius, 52 år från Vännäs. Hon är veterinär med många järn i elden. Patricia har alltid något på gång och spenderar gärna sin fritid på hoj, med barnen på deras äventyr eller i skogen med boxern Krut. Hon älskar förstås djur och har ett gäng hemma i soffan där hon helst landar på kvällarna med en stickning i handen.

Politiken är ett intresse och spelar en central roll i hennes liv. Patricia tycker att när världen står inför så många utmaningar så ökar behovet av att engagera sig. Man kan inte sitta på sidan, när världen vi ska lämna till våra barn formas. Vi lever i en demokrati och det är en ynnest och en förmån att få delta aktivt i frågor man brinner för. Fler borde göra det!

Aktuellt just nu tycker hon det är att skapa bättre förutsättningar för att göra primärvården mer tillgänglig. Som egen företagare tycker hon att vi måste värna om våra företagare i kommunen. De är en stor tillgång som skapar både arbetstillfällen, service och mångfald. Det gynnar hela kommunen!

Kontakta Patricia Riselius

Kontakta Patricia

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet