Grattis till Guldnålen Anna

Efter 40 års starkt engagemang för Partille kommun har Centerpartiets Anna Strand tilldelats guldnålen. Stort Grattis Anna.

Anna har en lång och imponerande historik med engagemang och dedikation för Centerpartiet, som sträcker sig tillbaka till 1985 då hon blev medlem i Centerpartiets Ungdomsförbund (CUF) och moderpartiet. Anna har inte bara varit medlem av Centerpartiet, utan hon har varit en aktiv och betydelsefull del i utvecklingen av partiorganisationen.

Hennes engagemang sträcker sig över både lokal, regional och nationell nivå inom CUF och moderpartiet, där hon har bidragit till olika kommittéer och initiativ. Särskilt notabelt är hennes arbete inom Mediakommittén och Internationella kommittén, där hon har visat ett passionerat stöd för frågor som rör södra Afrika, främst Sydafrika och Namibia. Genom att starta landsbygsprojekt i Norra Namibia och arrangera studieresor till södra Afrika har Anna bidragit till att sprida medvetenhet och stöd för dessa viktiga utveckkingsfrågor.

På lokalnivå har Anna varit en oumbärlig del av Centerpartiet i Partille sedan 1985. Hon har inte bara suttit i kretsstyrelsen under alla år, utan hon har också visat sitt ledarskap genom att bli kretsordförande, en position hon har innehaft sedan 2005 och alltjämt innehar med stark och inspirerande närvaro.

Anna Strand är inte bara en medlem av Centerpartiet, hon är en symbol för dess värderingar och en förebild för andra medlemmar. Hennes engagemang och dedikation har varit en kraft som har drivit partiet framåt och har inspirerat många andra att engagera sig och göra skillnad. Med sin styrka och passion, och med en lång historia av tjänstgöring för partiet, är Anna Strand en värdig kandidat för Guldnålen i Centerpartiet.