För Ockelbo Kommuns bästa!

Grunden i vår politik är alla människors frihet och lika värde

Bild
Vi vill satsa på att Ockelbo med byar är attraktivt att bo, leva i och flytta till

Centerpartiet vill ge kraft åt varje människa. Grunden i vår politik är alla människors frihet och lika värde. Vi tror på människors förmåga att bestämma över sina liv och skapa sin egen framtid. Det är så vi tillsammans får alla delar av vårt län att växa.

Vi vill att alla ska ha rätt till en god och nära sjukvård, som finns där för dig när du behöver den. Det tänker vi aldrig släppa fokus från. För att finansiera vården behöver vi grön tillväxt i hela länet.

Vi tror på företagsamhet och decentralisering och vi vet att nytänkande och utveckling är vägen mot en hållbar framtid. Ockelbo kommun behöver företag som växer, miljökrav som gör skillnad och infrastruktur som binder oss samman.

Det är därför viktigt att satsa på näringslivet och företagen i kommunen och att satsa på att Ockelbo med byar är attraktivt att bo, leva i och flytta till. Både företag och innevånare måste stanna kvar och bli flera. I den nya översiktsplanen har vi ett mål om att bli 1000 nya invånare till 2040. Vi ska också arbeta aktivt för att det etablerar sig fler företag på orten. För att lyckas med detta måste vi lyssna på företagen och innevånarna för att skapa så goda förutsättningar som möjligt. Att man har lyssnat på företagen, visar sig när Ockelbo för andra året i rad är bästa företagarkommunen i länet.

Håller du med? Kom på våra träffar och berätta vad du vill förbättra i vår kommun!

Se datum för nästa träff här >

Bli medlem i Centerpartiet