web stats

Centerpartiet i Tingsryd tar ställning för ett smalare men vassare EU

Bild

Bildtext: Ordförande i Centerpartiet i Tingsryd, Maria Petersén och Thomas Haraldsson (C), kommunalråd i Alvesta och kandidat i valet 2024 till Europaparlamentet

Ett årsmöte med fokus på valet till Europaparlamentet den 9 juni 2024

Centerpartiet i Tingsryd höll årsmöte den 12 februari i Studieförbundet vuxenskolans lokaler i Tingsryd. På detta årsmöte fick styrelsen förnyat förtroende och omvaldes i sin helhet. Styrelsen består således även fortsatt av ordförande Maria Petersén och ledamöterna Anna Johansson, Cecilia Cato, Johan Karlson, Annica Hägg Johansson, Mikael Andersson, Mats Wembo och Björn Elmqvist.

Årsmötet gästades av Thomas Haraldsson (C), kommunalråd i Alvesta och kandidat i valet 2024 till Europaparlamentet, som gav en föreläsning om Centerpartiets politik inför valet till Europaparlamentet 9 juni 2024. Årsmötet beslutade också att göra ett uttalande gällande detta val:

”Centerpartiet i Tingsryd drar nu igång valrörelsen inför valet till Europaparlamentet den 9 juni 2024 och konstaterar att EU i allt högre utsträckning har en direkt påverkan på Tingsryds kommun. Nu mer än någonsin tidigare, är det av högsta vikt att Centerpartiets profilfrågor om miljö/klimat, trygghet och frihet får genomslag i Europaparlamentet. Vi måste få Europa och Sverige att se skogen som en del av lösningen på dagens klimatutmaningar. Spelreglerna för de gröna näringarna inom EU måste jämnas ut. Vi behöver helt enkelt ett smalare men vassare EU. I en alltmer orolig omvärld är det viktigare än någonsin att vi har ett EU som står gemensamt starkt och som står fast vid den liberala demokratins frihetliga värden.”

Maria Petersén, ordförande i Centerpartiet Tingsryd
Ordförande för Centerpartiet i Tingsryd