Bengt Persson

Personbild

Yrke: ingenjör
Uppdrag: ledamot stadsbyggnadsnämnden

Mitt politiska liv började i vårt ungdomsförbund och har sedan fortsatt på olika nivåer inomcenterrörelsen och i samhället. 1978 kom jag till Helsingborgs kommun och bor sedan november 2011 i Rydebäck tillsammans med hustru Sonja. Jag är ingenjör och har arbetat som elkonsult inom installationsteknik för bygg- och industrisektorerna både som anställd och egen företagare och har fortfarande mitt företag igång. Jag känner att jag fortfarande har energi att arbeta för Centerpartiets idéer och uppdraget i stadsbyggnadsnämnden ger mig möjlighet att föra fram Centerpartiets idéer om framför alltbyggande och användningen av vår värdefulla åkermark, samhällsplanering har alltid intresserat mig.

Kontakta Bengt Persson

Kontakta Bengt

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet