Lättläst - Detta vill Centerpartiet
Centerpartiet i Höganäs vill
- utveckla HELA kommunen
- att unga och äldre ska vara trygga och ha det bra
- värna åkermarken, vattnet och klimatet
Vi vill utveckla HELA kommunen
Centerpartiet i Höganäs vill att du ska få bra hjälp och service, både du som bor i centrala Höganäs eller i Jonstorp, Nyhamnsläge eller annan by.
Centerpartiet vill att
- Det ska finnas många företag i Höganäs som betalar skatt. Då har kommunen råd att ge service.
- Du ska kunna ta dig fram i trafiken på ett säkert sätt. Då behövs fler cykelbanor och bussar.
- Skolelever och äldre ska få äta mat som är odlad nära.
Vi vill att unga och äldre ska vara trygga och ha det bra
Centerpartiet i Höganäs vill att alla ska kunna bestämma själva hur de vill ha det.
Centerpartiet vill att
- Du ska känna dig trygg, både hemma och utomhus.
- Föreningar ska hjälpa unga, äldre, nyinflyttade, personer med funktionshinder och andra att lära känna andra.
- Du som behöver trygghetsboende eller omsorg, ska kunna få det där du bor.
- Du som går i skolan ska få lära dig så mycket som möjligt. Du ska få hjälp om du behöver det. Det ska finnas många vuxna i skolan.
Vi vill värna åkermarken, vattnet och klimatet
Centerpartiet i Höganäs tycker att miljön är viktig.
Centerpartiet vill att
- Åkrar ska användas till odling av mat.
- Du ska kunna dricka gott vatten, även torra somrar och i framtiden.
- Det ska finnas fler solceller och skydd mot översvämningar.
Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.
Centerpartiets kommunalråd 2018-2022 heter Ulf Molin
Ulf Molin är 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen.
Kontakta Ulf Molin på 0705-54 28 75
Eller skicka e-post till kretsordförande Gertud Green
gertrud_green@hotmail.com

