PATRIK KARLSSON

Patrik Karlsson från Köinge är andre vice ordförande i Tekniska nämnden och ersättare i kommunfullmäktige. Patrik är också ledamot i styrelsen för Centerpartiet.

Yrke: Administrativ- och HR-Chef
Ålder: 42 år

Vem är du?
Född och uppvuxen i Höör. Flyttade tillbaka till Mellanskåne för 15 år sedan efter några år Yrkesofficer och studier vid Lunds Universitet. Bor på en liten hästgård tillsammans med fru och två barn. Hästar, hundar, katter och höns får också husrum. Aktiv i föreningslivet, gör min 13 säsong i Svensköps IF och har nyligen lagt skridskorna på hyllan (igen) efter en kort comeback i Frosta Hockey där jag numera bara är tränare för ett av ungdomslagen.

Vad vill du göra för att föra Hörby framåt?
Hörby behöver bli mer långsiktigt och göra kloka ekonomiska investeringar för att skapa handlingsutrymme för kommande utmaningar. Vi behöver ta tillvara på den kraft och entreprenörsanda som finns i vår landsbygdskommun.

Vilken är din politiska hjärtefråga?
Att alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Man ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet man bor. Vi ska tillåta frihet under ansvar men samtidigt ha nolltolerans mot dom som missbrukar vår välfärd. För att lyckas med det måste vi som kommun ligga i framkant i ekonomisk hushållning, omsorg och utbildning.

Vad gör du helst en ledig dag?
Hmm... "Ledig dag", vad är det för något? Med hästar, hundar och en gammal traktor så finns det allting något att göra 🙂 Jag tror jag är som folk är mest, vill spendera tiden med familjen goda grannar. Grilla och ta en kall öl! Kanske en tur till havet om vädret är vackert.

Kontaktuppgifter: patrik.karlsson@horby.se

Bli medlem i Centerpartiet