Lisbeth Karlsson

Jag har arbetat som lärare i grundskolan i mer än 40 år.

Det är viktigt med en bra skola för alla barn. Särskilt viktig är skolan för barn, som av olika anledningar behöver extra stöd. Skolan behöver tillräckligt med resurser, så att alla elever kan utvecklas optimalt. Jag vill att nyanlända barn ska få möjlighet att snabbt lära sig svenska. Men de ska också få förutsättningar för att behålla sitt modersmål. Skolan är en investering i framtiden.

Idrotts- och kulturföreningar ger oss skarabor ett stort och rikt fritidsutbud. Mycket av det arbetet i dessa föreningar görs helt ideellt. Kommunens stöd till föreningar behöver ses över och förbättras. Föreningar är även en betydelsefull arena för att vi ska kunna mötas. Föreningslivet är en viktig del av det som kallas civilsamhället.

Vilket yrke eller sysselsättning har du?
Lärare

Vilken bostadsort?
Varnhem

Varför engagerade du dig politiskt?
Samhällsintresserad, vill vara delaktig i samhällsutvecklingen

Vilket är ditt smultronställe/favoritplats i Skara kommun?
Rosenstigen i Varnhem

Vilken lokal fråga engagerar dig mest? Varför?
Kulturfrågor, museet, barnkultur, studieförbunden. Kultur ger livskvalité

Vilken annan fritidssysselsättning ägnar du dig åt?
Föreningen Varnhemsspelets förberedelser för teatern om Kata och Kättil

Nuvarande uppdrag