Skaraborg
  • / Vår politik

Vår politik - ett skaraborg med potential

Bild

Alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik.

Närodlad politik beskriver vår syn på var jobben skapas, och var makten ska ligga. För en grön omställning till ett hållbart samhälle behövs fler gröna jobb. Vi är övertygade om att miljö och tillväxt i hela landet är varandras förutsättning.

Närodlad politik är också vardagsnära saker som nya cykelvägar, närproducerad mat på förskolor och bredband som ger dig möjlighet att arbeta var du vill. Det handlar om att skapa förutsättningar för att leva, bo och jobba i hela landet.

Närodlad politik fångar vårt ursprung på landsbygden och vår jordnära identitet som går tillbaka i generationer och fortfarande driver utvecklingen i hela landet. Vi ser det på bondgårdarna som kompletterar verksamheten med biogasproduktion och vindkraft. Vi ser det på bruksorten som genom entreprenörsanda blivit en turistmagnet och vi ser det bland de tusentals småföretagare som vill växa och anställa.

Närodlad politik med vardagsnära beslut betyder däremot inte att staten ska vara mindre. Våra gemensamma utgifter för vård och skola är en förutsättning för ett tryggt, långsiktigt samhälle.