Emina Music antagen till prestigefull utbildning på Eupropanivå

Emina Music, regionpolitiker Västra Götaland samt aktiv i Centerpartiet i Göteborg, har blivit antagen till utbildningen ELF Studio International.
Studio International går ut på att föra samman unga politiska talanger i utbildningar och diskussioner med fokus på att hitta lösningar på de problem liberaler står inför i världen idag.

- Detta är så roligt, säger Emina, och jag är så otroligt glad och tacksam över att ha fått denna möjlighet – att få träffa andra liberala drivna personer från länder runt om Europa.
Att jämföra våra länders utmaningar, hitta likheter och skillnader, lära oss av varandra och tillsammans hitta sätt hur vi ska nå ut till fler och få våra partier att växa.

Under fyra utbildningstillfällen kommer Emina och Studio Internationals andra deltagare att samtala med experter och förkovra sig i Europas och liberalismens utmaningar. Det första utbildningstillfället ägde rum den 29-31 mars i Haag, framtida träffar kommer bland annat äga rum i Warszawa och Zagreb.

- De andra deltagarna är helt otroliga, fortsätter Emina, och jag är så imponerad av dem, deras kunskap och driv. Jag är så förväntansfull inför detta på och ser redan framemot nästa träff i Warszawa.

Utbildningen arrangeras av Centerpartiets syskonpartier, VVD (Nederländerna) och Nowoczesna (Polen).

ELF – European Liberal Forum – är en samarbetsorganisation med 40 liberala partier och tankesmedjor från hela Europa, som arbetar tätt ihop med ALDE-gruppen i Europaparlamentet. ELF är en viktig kraft för Europeisk liberalism, både på EU-nivå och i de många länder där dess medlemmar kämpar för friheter och rättigheter.