Riksdagspolitiker besöker Hedekas

Den 22 mars besökte Centerpartiets riksdagspolitiker Solveig Zander och Fredrik Christensson Hedekas för att titta på äldreverksamheten och den uppmärksammande handlarrundan vi i kommunen bedriver. Rundan går ut på att de äldre en dag i veckan blir upphämtade och skjutsade till lokalhandlaren för att handla mat.

Solveig Zander är Centerpartiets talesperson i äldre- och pensionsfrågor och kom till Fyrbodal för att bland annat besöka Hedekas äldreverksamhet och vår handlarrunda. Handlarrundan har tidigare uppmärksammats och lovordats utav Sveriges landsbygsminister och uppmanat fler kommuner att ta efter. Fredrik Christensson är Fyrbodals riksdagsledamot och är talesperson för högre utbildning och forskning. Tillsammans med Karl-Anders Andersson och Carina Thorstensson, representanter från Centerpartiet i Munkedal, samt Christina Rogestam, riksdagskandidat för Fyrbodal, träffade de representanter från den lokala hemtjänsten. Vi i Centerpartiet är stolta över vår handlarrunda vilket är något vi vill utveckla i fler kommundelar.