Johanna Jonäng

Bostadsområde: Ljungskile
Ålder: 17 år
Yrke: Student

För mig handlar politiken om att skapa ett samhälle där alla invånare känner sig trygga och välkomna. Vi ska alla känna oss trygga när vi går på gatorna i Uddevalla, vi alla ska känna att vi har ett jobb eller en skola att gå till som vi trivs på och vi ska alla känna oss välkomna i vår kommun, ingen ska lämnas utanför.

Det är mina hjärtefrågor, minska segregationen, öka trygghetskänslan på gatorna och att alla i Uddevalla kommun känner att det finns en plats för just dem. Att det finns roliga aktiviteter för alla åldrar att gå på både sporter, härliga parker och nattliv i stan, att det finns en god trivsel på arbete och skola och att det finns en bra vård och omsorg som tar hand om våra yngre till våra äldre. Det gäller att forma en kommun där alla trivs idag men också att blicka framåt och forma en kommun som framtida generationer  kan få uppleva. En kommun som tänker klimatsmart, så fler får chansen att växa  upp och leva i denna fina  kommun.

Kontakta Johanna Gunnel Birgitta Jonäng

Kontakta Johanna Gunnel Birgitta

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet