Rickard Nordin testkör nya biogasbilen från Volvo!

Volvo V90 Bi-Fuel testkörs av Rickard Nordin

Centerpartiets energipolitiska talesperson Rickard Nordin får idag fredag äran att provköra den nya biogasbilen från Volvo. Den nya Volvo V90 Bi-Fuel är ett samarbete mellan Westport Sverige och Volvo för att ta biogasbilar till nästa nivå vad gäller prestanda, låg bränsleförbrukning och hållbarhet.

Vi behöver höja statusen på biogasbilar och att kunna kombinera stil och kraft med miljövänligt drivmedel är en stor framgångsfaktor, tror Rickard Nordin.

Biogas är ett hållbart bränsle som produceras lokalt genom att vi omvandlar våra matrester till biogas, på det sättet värnar vi det lokala kretsloppet. Västra Götalandsregionen har en väl utbyggd infrastruktur för att tanka hållbart, något som är av yttersta vikt när nya bilar tas fram för att möta konsumeternas och politikernas krav på miljövänliga bränslen.

Tänk att du kan tanka med lokalproducerat biobränsle, mer närodlat och miljövänligt kan det inte bli, säger Rickard Nordin.