Nu slutspurtar vi inför valet!

Vi går in i valvecka, och nu samlar vi alla krafter vi har framåt. På lördag, 25:e maj, får vi hjälp av Annie Lööf att slutkampanja.

På söndag är det dags att rösta till EU-valet, och av mätningarna att döma kommer det bli oerhört jämnt. Varje röst spelar roll.

I fredags fick vi besök av Annie Lööf och toppkandidaten Fredrick Federley, som hjälpte oss kampanja vid vår valstuga på Kungsportsplatsen. Det var en härlig uppslutning och många gröna jackor fyllde torget. Om du inte kunde komma förbi och träffa Annie och Fredrick så får du en ny chans nu på lördag, 25:e maj. Då kommer nämligen Annie Lööf till Göteborg igen. Läs mer på Facebook-eventet.

Du är alltid välkommen förbi vår valstuga för att kampanja lite spontant om du har möjlighet. Öppettiderna för vår valstuga under resten av veckan ser preliminärt ut såhär (blir det ösregn stänger vi dock):

Onsdag 22 maj - kl. 12-16
Torsdag 23 maj - kl. 16-19
Fredag 24 maj - kl. 12-14
Lördag 25 maj - kl. 11-16

Om du inte har möjlighet att hjälpa till vid valstugan kan du alltid hjälpa till genom att kampanja digitalt. Prata med dina vänner och följare, fråga vilken som är deras viktigaste fråga i EU-valet och uppmana till att rösta. Dela gärna även material som vi lägger ut på Facebook-sidan för Centerpartiet i Göteborg.

/Jacob Karlsson