Besök av Centerpartiets arbetsmarknadspolitiska talesperson, Alireza Akhondi

Centerpartiets arbetsmarknadspolitiska talesperson, Alireza Akhondi besöker på måndag, den 25 april, Hovmantorp och Växjö. Alireza Akhondi är även ledamot av Centerpartiets partistyrelse och sitter i riksdagen på mandat för Stockholms län. Han har ett starkt engagemang för arbetsmarknadsfrågor och jobbade fram till han gick in som riksdagsledamot som arbetsmarknadsexpert på en arbetsgivarorganisation.

Tidigare har Alireaza Akhondi även arbetat med nyanländas mottagande och etablering i rollen som integrationschef. Alireaza Akhondi är född i Tehran och kom till Sverige som 11-åring och vet hur det är att som invandrare behöva slå sig in på den svenska arbetsmarknaden. Med ett starkt engagemang för arbetsmarknadsfrågor arbetar Alireaza nu i sin politiska roll för att motverka ett alltmer polariserat samhälle med ökade klyftor mellan stad och land, mellan insider och outsider och mellan generationer. Han menar att vi behöver söka efter lösningar och tro på vår förmåga att tillsammans överbrygga hindren. Besöket i Hovmantorp och Växjö är ett led i detta arbete.

Som värd för Alireaza Akhondis besök står Angelica Karlsson, som kandiderar som nummer två på Centerpartiet i Kronobergs lista till Riksdagsvalet 2022.

Programmet för dagen ser ut enligt följande:

Hovmantorp
10:00 Besök på Arbetsmarknadsenheten Lessebo kommun

11:30 Besök hos Jenny Flennemo, verksamhetschef för Manpower matchning Kronoberg

Växjö
13:30 Besök på Arbetsförmedlingen

15:00 Besök på 11Gården - Centrum för arbete och studier, med Samordningsförbunden i länet (Samordningsförbundet Värend och Sunnerbo Samordningsförbund).

18:00 Medlemsmöte på kommunhuset Växjö (för Centerpartiets medlemmar)

Under dagen ges möjlighet för pressen till enskilda intervjuer med Alireaza Akhondi.

För mer information:
Angelica Carlsson (C), riksdagskandidat, 070 939 23 83