CENTERPARTIET LINKÖPING HAR FASTSTÄLLT KOMMUNLISTAN

Under lördagen den 12 februari fastställde Centerpartiet Linköping sin valsedel till kommunfullmäktige i Linköpings kommun. Toppar listan gör Lars Vikinge som idag är borgmästare i Linköpings kommun. Andranamn på listan är Carin Ahlsén som idag är kretsordförande för Centerpartiet Linköping.

- Som ordförande i nomineringskommittén är jag nöjd över det arbete vi gjort. Vi presenterade ett förslag till kommunlista som har en bra jämställd topp och har en bra blandning av personer med olika kunskaper. Denna valsedel kommer att förnya vår fullmäktigegrupp och den bygger oss starkare inför framtiden, säger Göran Gunnarsson, ordförande i nomineringskommittén.- Jag känner stor glädje och stor ödmjukhet över att Centerpartiet i Linköping valt mig att stå som första namn på vår lista i kommunvalet. Utan att blunda för de stora problem som idag finns i Linköping är detta en kommun med stora möjligheter! Vår politik syftar till att omvandla de möjligheterna till verklighet. Vi kommer fortsätta stå upp för landsbygden, miljön och företagens utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar för att göra det ännu enklare, tryggare och ännu mer utvecklande att leva i Linköpings kommun!, säger Lars Vikinge, förstanamn på Centerpartiet Linköpings kommunlista.- Jag är naturligtvis mycket stolt över förtroendet som partiet har gett mig. Men framförallt är jag glad över den mix av kandidater som finns på listan. Det kommer att resultera i en bra valrörelse och ett bra valresultat, säger Carin Ahlsén, kretsordförande och andranamn på Centerpartiet Linköpings kommunlista.

Den fastslagna listan ser ut som följer

1. Lars Vikinge
  2. Carin Ahlsén