Mikael Dahl vald till biträdande kommunalråd

På torsdagens kommunstyrelse valdes Mikael Dahl (C) till biträdande kommunalråd för kommunstyrelsens ordförande Roland Karlsson.

Mikael har suttit i kommunfullmäktige sedan 2014. Innan det var han ledamot i Beredningen för lärande perioden 2010 - 2014. Sitt första förtroendeuppdrag hade han redan 1989 då han vid 17 års ålder valdes in i kyrkofullmäktige. Där blev det bara en mandatperiod, och sen blev det ett längre uppehåll från politiken.

Mikael säger att han ser fram emot det nya uppdraget. Med tanke på den politiska situationen i kommunen, med ett minoritetsstyre bestående av Centerpartiet och Nya Ulricehamn kommer det att krävas diskussioner med flera av oppositionspartierna för att man ska kunna driva en aktiv politik för att utveckla hela Ulricehamn.

För det är med fokus på hela Ulricehamn som Mikael går in i rollen som biträdande kommunalråd. Ulricehamns kommun är mer än Ulricehamn. Det finns potential och utmaningar i hela kommunen. Centerpartiet vill, med Roland Karlsson och Mikael Dahl i spetsen, skapa förutsättningar för tillväxt i hela kommunen.