Framtiden i fokus på kretsstämman

Fr. v: Natasha Khorasani, Bengt Nilsson (kassör), Peter Olsson (vice ordförande), Martin Molin (ordförande), Hanna Holm, Rickard Lagerström, Julia Sundin

Det blev omval för hela styrelsen när Centerpartiet i Malmö hade stämma på Kockum fritid.

På kvällen den 26 februari samlades en stora skara centerpartister på Kockum fritid för att mingla, äta smörrebröd och genomföra kretsstämman för 2024.

Stämman inleddes med en hälsning från Centerpartiets partiledare Muharrem Demirok och därefter ett panelsamtal om liberalismens och Centerpartiets framtid. Samtalet rörde sig kring liberalismens nuvarande utmaningar, behovet av optimism och om vikten av att vara snäll. Det blev många medskick till de församlade centerpartisterna.

I panelen deltog Julia Branting, som har varit stabschef åt Ilmar Reepalu (S); Sofia Nerbrand, politisk redaktör på Kristianstadsbladet och Norra Skåne; Niels Paarup-Petersen, föräldraledig riksdagsledamot samt Emelie Nyman, tjänstgörande riksdagsledamot och vice ordförande för CUF. Samtalet leddes av kretsens vice ordförande Peter Olsson.

Från Centerpartiet Skånes styrelse deltog Sara Ripa, som berättade om Skånedistriktets arbete för att stärka partiet i hela Skåne och medlemmarna i Malmö fick möjlighet att komma med inspel till distriktets arbete.

Själva kretsstämman leddes med bravur av Sarah Svensson som mötesordförande och Anneli Kihlstrand som mötessekreterare. Förutom att styrelsen valdes om i sin helhet fattade stämman även att Centerpartiet i Malmö ställer sig bakom euron som svensk valuta.

Utöver det bjöds även medlemmarna på matiga rapporter från riksdagen, från våra gruppledare i regionfullmäktige och kommunfullmäktige. Dessutom bjöds mötet på rapporter från våra syskonorganisationer CUF och Centerkvinnorna.

Panelsamtal om liberalism inledde kretsstämman. Fr.v; Julia Branting, Sofia Nerbrand, Niels Paarup-Petersen, Emelie Nyman och Peter Olsson.

Mötespresidiet tillsammans med kretsens ordförande och vice ordförande. Fr. v: Anneli Kihlstrand, Martin Molin, Peter Olsson och Sarah Svensson.