Distriktstämman rapporterar

Nyheter från distriktstämman 2019

Då var årets distriktstämma avklarad och vi var över 200 personer som samlades i Höör. Det blev många trevliga möten med partivänner, intressanta diskussioner på stämman. Det gick en hel del tid på att gå igenom alla motioner som kommit in inför stämman, vissa godtages och går vidare andra blev avslag.

Dagens roligaste enligt mig var utdelningen av Guldnålen, som delades ut till vår alldeles egen Ingrid Johansson!
Ingrid blev smått förvånad men väldigt glad över utmärkelsen, vi i kretsen vet att hon verkligen är värd denna nål… för hennes engagemang i partiet i över 50 år och inte minst drivet för Centerkvinnorna i regionen.
För mig som medlem i partiet och i CK är Ingrid en förebild och kan säga att jag inte är ensam om att tycka så. Hon bemöter alla med ett leende och har ett stort hjärta. Vi har fått många goa skratt när hon delat med av historier som hon varit med om under åren men hennes engagemang i kvinnofrågor står högt upp.

Vi fick även en ny distriktstyrelse i Skåne och en ny ordförande som heter Leif Sandberg- Även folk från Östra Göinge blev invalda i styrelsen, vår egen Olof Lindqvist blev invald, Anette Westerholm blev vald till ersättare och Sofia Nilsson blev avtackad för sitt arbete i styrelsen.

Dagen bjöd även på intresseväckande information om arbetet i EU och inför EP-valet. Vi lyssnade bland annat på Fredrick Federly, fick höra om hans arbete och engagemang hemma och i Bryssel. Han inspirerade också oss inför det kommande EP- valet och varje centerpartist gör skillnad. Ni som är intresserad av att veta mer om honom gå gärna in på https://www.centerpartiet.se/landningssidor/2018-november/eu-kandidater/fredrick-federley och om EP-valet https://www.centerpartiet.se/eu-valet-2019 (2019-03-24).

En liten rapport från distriktstyrelsen av Anette Westerholm