Centerpartiet i Regions Skåne söker politiska sekreterare

Centerpartiet i region Skåne söker en politisk sekreterare. Som politisk sekreterare kommer du även vara en organisatorisk och administrativ spindel i nätet som har koll på vad som händer, är behjälplig med att arrangera möten, verksamhetsbesök och konferenser, liksom att koordinera andra aktiviteter i vår partiorganisation.

Du kommer vara ett stöd till partiets regionfullmäktigegrupp där dina huvudsakliga uppgifter blir att jobba med att ta fram underlag för politiska frågor, bereda budget samt förbereda gruppens möten. Du kommer att hålla dig väl insatt i regionens ärenden.

Vi tror att du som söker har ett stort politiskt intresse och engagemang samt sympatiserar med Centerpartiets värderingar. Du kommer att jobba nära och stödja våra ledande förtroendevalda men förväntas också ta eget ansvar och egna initiativ. Du kommer att arbeta i team med regionens kommunikatör, men även samverka med distriktets ombudsman.

Vi tror att du som söker har liknande arbetslivserfarenhet och/eller studerar vid eller just har avslutat en högre utbildning inom statsvetenskap, juridik eller ekonomi.

Arbetsuppgifter

• Ta fram underlag till politiska initiativ mm.
  • Göra mindre utredningar åt de förtroendevalda
  • Sekreterare åt regionfullmäktigegruppen
  • Arrangera och planera gruppmöten och konferenser med regionfullmäktigegruppen.

Kvalifikationer

• Du är utåtriktad, bra på samarbete men även på att arbeta självständigt
  • Du behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift
  • Meriterande är om du har erfarenhet av påverkansarbete och är van att hålla god kontakt med människor, myndigheter och organisationer
  • Har erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera aktiviteter
  • Du delar självklart Centerpartiets värderingar.

Anställningen

Tjänsten är visstidsanställning med tillträde efter 2023-01-01 och avslut vid mandatperiodens slut. Anställningen är på 100 % med oreglerad arbetstid, kvälls- och helgarbete förekommer.Fast lön utgår. Tjänsten innebär dels att vara på plats i Kristianstad vissa dagar och i Malmö vissa dagar. Vissa arbetsuppgifter är förlagda i andra delar av Skåne och andra kan vara möjliga att utföra på distans. Du kan ibland behöva arbeta kvällstid.

AnsökanSkriftlig ansökan och frågor om tjänsten skickas till charlotte.bossen@centerpartiet.se

Sista ansökningsdag 2022-11-24.