Annie Lööf lockade många

Partiledare Annie Lööf besökte idag Svalövs kommun och höll ett uppskattat anförande vid lunchträffen på Kågerödslund.

Det var en stor dag för oss idag när vår partiledare Annie Lööf besökte Kågeröd. Blev ett mycket välbesökt lunchmöte på Kågerödslund där Annie hölll ett uppskattat anförande. Talet innehöll partiets kärnfrågor kring trygghet, sänkta arbetsgivaravgifter för att skapa jobb, lika villkor för stad och landsbygd samt klimatfrågan. Vid den efterföljande frågestunden blev frågorna från publiken blandade och handlade om allt från Nato och Alliansen till skolfrågor och frågor kring terror och rasism.

På eftermiddagen gjordes ett företagsbesök på Barry Callebaut som är kommunens största privata arbetsgivare. Här gjordes en rundvandring i fabriken och förutom choklad stod givetvis diskussioner kring jobb, företagande, investeringar och konkurrenskraft på agendan.

Vi i Svalövs Centerpartiavdelning tackar Annie Lööf för besöket och sänder även ett tack till hennes medarbetare som organiserat och hållit i trådarna.

Artikel från Skånska Dagbladet

Artikel från Papperstidningen

Bilder och inlägg på vår Facebooksida

Bild från eftermiddagens företagsbesök på Centerpartiets partiledare Annie Lööf och Barry Callebauts vd Nina Tidén.