Johanna Jönsson

Personbild

Riksdagsledamot och talesperson för integration- och migrationsfrågor

Mina olika erfarenheter har gett mig stor respekt för att varje människa är unik, med sina egna preferenser, tankar, känslor och värderingar. Att tvinga in alla människor i samma mall kan aldrig någonsin vara rätt.

Jag vill motverka alla försök till förmynderi och påtvingad kollektivism. Statens roll är att hjälpa oss undvika krockar när vi på våra miljarder olika sätt kämpar på för att bli så lyckliga som möjligt.

Jag har tidigare bland annat jobbat som servitris, fastighetsförmedlare, flygvärdinna, projektledare, kommunikatör och med politisk påverkan för ett av Sveriges största industriföretag. Jag har pluggat juridik, kriminologi och internationella relationer. Ursprungligen är jag från Dalarna och har bott många år i Förenade Arabemiraten och Spanien.

Jag vill:

• Jobba för mer tolerans och öppenhet
  • Försvara den enskilda människans frihet
  • Hålla mig utanför politikerbubblan

Bli medlem i Centerpartiet