Vart tog ärligheten och det rena spelet vägen?

När vi valledare för samtliga partier träffades i våras var alla rörande överens om att vi skulle ha en valrörelse där alla pratar om sin egen politik och inte talar illa om andra. Nu ser vi hur det har gått och tyvärr innebär det att även jag nu kommer att bete mig lika illa. Men jag lovar, det är endast denna gång.

Runt politikertorget hör vi att socialdemokrater och vänsterpartister påstår att Södertälje sjukhus är hotat med fortsatt alliansstyre i landstinget. Sanningen är ju att alliansen har storsatsat i Södertälje och enda gången sjukhuset har varit hotat var när det senast var ett vänsterstyrt landsting.

På facebook sår socialdemokraterna tvivel kring Centerpartiets och liberalernas trovärdighet kring att inte samarbeta med SD. Sanningen är ju att när det gäller att behålla makten finns det inga som är beredda att gå lika långt som svenska socialdemokrater.

Från folk som blivit uppringda av socialdemokrater hör vi hur det sprids att det är alliansens fel att Hjärt- och kärlcentrum förlorade i landstingets upphandling. Sanningen är ju att samtliga partier var överens vilka kriterier som skulle gälla. Ur Centerpartiet i Södertäljes perspektiv är vi övertygade om att utfallet hade kunnat bli ett annat om vi funnits med i landstinget. I dagsläget har Centerpartiet i Södertälje ingen representation i landstinget

För oss centerpartister står alltid den egna politiken i fokus, för medmänsklighet, solidaritet, företagsamhet, trygghet och utveckling. Centerpartiet för Södertälje framåt!

Leif Åhlin, ordförande för Centerpartiet i Södertälje