Fredrik Svarén

Jag är en tvåbarnsfar boende med familjen i en villa i Visinge. Mitt engagemang är sprunget ur mer än 10 år som ledare i idrottsrörelsen i Täby där jag sett hur en ofta väl fungerande kommun skulle kunna bli ännu bättre, speciellt när kommunen växer så det knakar! I Täby har vi en akut brist på anläggningar både när det gäller fotbollsplaner, ishallar och vanliga idrottshallar.

Det är något som jag tror kommunen kan komma till rätta med om man tar med föreningarna i tidigare i planeringen och kan göra rätt saker.

Klimat och miljö är viktigt för mig och jag tror kommunen kan göra massor för att föregåe med gott exempel på sina anläggningar. Den nya konstgräsplanen i Gribbylund är t.ex helt fri från gummigranulat (mikroplaster) och på alla våra stora hallar borde vi kunna ha solceller eller solpaneler.

Läs gärna mer om vårt idrottspolitiska program inför valet här!

Som ersättare i Kultur- och Fritidsnämnden har jag fått en fin insikt i allt fint som görs för kulturen i Täby som de flesta kanske missar. Där tror jag det går att göra massor med saker för att Täbys fina kulturliv inte bara ska bli ännu bättre utan även ännu mer känt bland invånarna. Jag tror framförallt att Karby gård kan utvecklas genom att fortsatt få vara ett centrum för konst och kultur, att Rönninge by måste värnas och att det är viktigt med bibliotek i hela Täby!

Uppdrag:

• Ledamot och gruppledare Gymnasie- och Näringslivsnämnden
  • Ledamot Kommunfullmäktige Valberedning
  • Ersättare Komunfullmäktige
  • Ersättare Kultur- och fritidsnämnden
Kontakta Fredrik Svarén

Kontakta Fredrik

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet