Uppsala län

Centerpartiet i Uppsala län

Anne Lennartsson, Distriktsordförande

Hej, Kul att du hittat till vår hemsida. Kanske är du intresserad av att få veta mer om oss och vår politik. Det vill vi gärna hjälpa dig med. Jag heter Anne Lennartsson, och jag är distriktsordförande för Centerpartiet i Uppsala Län. Jag tror på en jordnära och närodlad politik som ger möjlighet för dig och mig att få bestämma mer själva.

Vad menar vi med Närodlad politik?

Närodlad politik innebär att besluten tas så nära de det gäller som möjligt. Vi tycker det är helt rimligt att vi, var och en, ska kunna påverka vår egen vardag. Det handlar både om öppenhet och självbestämmande, men också om en ansvarsfull, grön, jordnära och frihetlig decentralistisk politik.

Närodlad politik beskriver vår syn på var jobben skapas, och var makten ska ligga. Vi är övertygade om att miljö och tillväxt i hela länet är varandras förutsättning.

Närodlad politik är också vardagsnära saker som nya cykelvägar, närproducerad mat på förskolan och på serviceboendet, att bredband finns över hela vårt län så att vi kan arbeta var vi vill, och att vi kan få tag på räddningstjänsten om och när det behövs. Det handlar helt enkelt om det självklara, att skapa likvärdiga förutsättningar för oss att leva, bo och jobba överallt i hela vårt län.

Håller du med oss, bli medlem du också i Sveriges öppnaste parti!

Kandidera för Centerpartiet i Uppsala län! Klicka på fliken nomineringar så kan du lämna din eller någon annans kanditatur direkt på sidan.