Jobba hos oss

Valgeneral/kommunikatör

Centerpartiet i Uppsala (kommunkrets) söker en valgeneral!

Kvalifikationer och arbetsuppgifter
Inför valet 2022 söker vi nu dig som är redo att ta Uppsalacentern till valvinst tillsammans med vårt kretsombud Tilde Lind. Du blir en central och viktig del i arbetet med att lägga grunden för stora valframgångar 2022. Viktiga egenskaper är att kunna entusiasmera, att ha ett genuint intresse och kunskap om sociala medier och contentskapande (kunskaper inom filming, Adobe Indesign, Illustrator, Photoshop, Premier Rush och Premier Pro är meriterande) och att bygga bra relationer med avdelningarna inom kretsen.

Som valgeneral organiserar och utvecklar du våra valaktiviteter, såväl fysiska som digitala och jobbar både utåtriktade och internt. Dina huvudsakliga arbetsområden är således att leda och organisera vårt valarbete och vara delaktig i vår utåtriktade verksamhet. Du kommer även att ansvara för valstugan tillsammans med vår valkommitté och ingå i kretsens så kallade redaktion.

I det arbetet ingår även att skapa innehåll till våra digitala kanaler, framförallt filmer och bilder men du kommer också tillsammans med vår politiska sekreterare arbeta med att ta fram underlag och sälja in till traditionell media. Du är kreativ och vet hur man skapar innehåll som får fler att följa, dela och klicka. Du följer utvecklingen och kan ta snabba initiativ för att göra Centerpartiets digitala närvaro knivskarp.

Du klarar av att arbeta väldigt självständigt och effektivt i intensiva perioder och du arbetar tillsammans med våra syskonorganisationer, förtroendevalda och vår styrelse.

Arbetsvillkor och rekryteringsprocess
Arbetet kommer vara en visstidsanställning på 100% januari-september 2022 och utgår från kretsens partiexpedition på Kungsängsgatan 12 (gågatan). Dessförinnan tillämpas deltidsanställning på 25-50% utifrån kapacitet. Tillträde enligt överenskommelse.

Då arbetstiden är oreglerad kommer det att ställas stora krav på din egen förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du måste även ha möjlighet att arbeta oregelbundna arbetstider eftersom mycket arbete är förlagt till helger och kvällar. Provanställning kan förekomma. Ordförande i kretsstyrelsen kommer att vara din chef och kretsombudet din arbetsledare. Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetet förutsätter att du behärskar svenska språket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha en god förmåga att använda dig av digitala medier och digitala mötesverktyg samt ha en god kunskap om och vilja att utveckla digitala kampanjer. B-körkort är ett krav för att kunna sköta logistiska uppgifter.

Det är viktigt att du lever efter centerpartiets liberala värderingar och delar våra politiska visioner.

Vi ser fram emot din ansökan!

Bakgrund om Uppsalacentern
Uppsala kommunkrets har ca 460 medlemmar tillsammans med våra syskonorganisationer och drygt 50 förtroendevalda som representerar vårt parti. Uppsala är Sveriges fjärde största kommun och en av de största landsbygdskommunerna med nästan 50 000 av våra ca 225 000 invånare boende på landsbygden. I senaste valet ökade vi från sex till åtta mandat och stärkte våra ställningar i kommunfullmäktige. Vi sitter i opposition i Uppsala-Alliansen tillsammans med KD och M.

Kontaktperson: Freija Carlstén, Ordförande Centerpartiet Uppsala, 070-608 62 60

Mejla din ansökan med personligt brev, cv och referenser till freija.carlsten@centerpartiet.se

Märk mailet med ”ansökan valgeneral”

Sista ansökningsdag: 1 maj 2021