VÅR TOPPKANDIDAT: ANNA- BRITTA ÅKERLIND

Under sommaren har vi presenterat alla våra 51 kandidater i valet till Kommunfullmäktige. Det finns en kortare variant på alla kandidater här på hemisdan. Men idag bjuder vi på den långa presentationen av våran toppkandidat.

Anna- Britta är idag 61 år och bor i Sund i Domsjö. Anna- Britta är centerpartist ”sen gammalt”, men blev mer engagerad när Maude Olofsson, tidigare partiordförande, protesterade mot talet om risken för social turism från Östeuropa i samband med utvidgningen av EU. Anna- Britta anser att ”mitt parti står upp för individens lika rättigheter”. Som förstanamn på listan så kommer hon att jobba med alla frågor, det hör hennes roll till. Och det gör henne inget, för hon gillar att vara på olika typer av möten och dialoger, möta människor och till och med knacka dörr.

Den viktigaste frågan för Anna- Britta är Örnsköldsviks utveckling och tillväxt- att vi ska få fler företag att etablera sig och att befintliga företag utvecklas med nya idéer. Som skogsägare så känner hon lite extra för skogsbruket, bioekonomin, med skogen och träden som bas så ska vi fasa ut fossilberoendet. I Anna- Brittas tank är det etanol!

Med sig in i politiken tar hon med sig erfarenhet utifrån att vara journalist och egenföretagare inom kommunikation och vet en hel del om vad som blir en nyhet och hur det kommuniceras. En annan bra erfarenhet är att ha varit företagare.

Kommer Anna- Britta in i Kommunfullmäktige efter valet så kommer hon först att fira på Centerpartiets valvaka med goa och glada centerpartister och sedan med lite tystnad i naturen, det tror hon kommer att behövas.

Följ Anna- Britta:

Instagram: annabrittaakerlind