Centerkvinnorna

Frihet, jämställdhet och systerskap!

sol-has-bg sol-light-text

Centerkvinnorna är gröna, liberala feminister. Vi har kämpat för kvinnors rättigheter sedan 1932. Vårt mål är ett jämställt samhälle, där alla kvinnor och män har samma förutsättningar att förverkliga sig själva och sina drömmar. Vi strävar efter att lyfta kvinnor i samhället, både politiskt och i samhällsdebatten.

Centerkvinnornas politik och verksamhet formas utifrån de program Centerkvinnorna antar och Centerpartiets idéprogram. Läs Centerkvinnornas program inom ekonomisk frihet, strukturell frihet och sexuell frihet. Centerkvinnorna är en självständig organisation inom Centerrörelsen.

Bli medlem. Du får nätverk, utbildningar och chans att påverka. Medlemskap i Centerkvinnorna kostar 150 kronor per år, för medlemmar under 26 år är medlemsavgiften istället 20 kr. Swisha medlemsavgiften till 123 421 85 33. I meddelandet skriver du: CK, ditt personnummer, din e-post.

Engagera dig. Centerkvinnorna i Alingsås finns på Facebook och Instagram. Gilla, dela och kommentera gärna! Vill du vara med och skapa mötesplatser, debatt och dialog? Kontakta oss gärna!

Ordförande för Centerkvinnorna i Alingsås är Theresa Montebelli och du når henne på Theresa.Montebelli@centerpartiet.se

Bli medlem i Centerpartiet