Gunillas krönika

Det kändes som om att denna sommarledighet var mer efterlängtad än någonsin. Själv firade jag den delvis genom en makalös resa genom både Norrland och Norge, i totalt 12 dagar, med nästan alla väder man kan ha. Hudiksvall, Docksta, Umeå, Luleå, Kiruna, Björkliden, Narvik, Mo i Rana, Trondheim, Åre, Storhogna. Vi ska vara stolta över vår del av världen, naturen och alla de fantastiska upplevelser som den bjuder.

Nu är vardagen tillbaka, och det med ett brak. Många av oss laddar inför den kommande partistämman, där partiets framtida politik ska få stå i rampljuset. Det blir en helt ny upplevelse, eftersom pandemin fortsatt utmanar oss vilket fått till följd att stämman kommer att ske på ett antal olika platser runt om i Sverige. Samtidigt som det sänds på SVT Forum. Mig hittar du i Skaraborgshubben.

Processen med det regionala valprogrammet är också i full gång, och detta är nu ute på remiss. Ju fler som tycker, desto bättre. Hör efter med din kretsordförande när ni kan samlas för genomgång! Den 31 oktober klubbar vi programmet. Sen är vi redo för att gå in i nästa fas – inför valet 2022!

Om ett år är det bara några få dagar kvar till valdag – det kommer att bli en spännande tid, där vi som parti har en viktig plats att fylla. Min önskan är att vi fortsatt ska vara det trygga, medmänskliga partiet i mitten. Vi har en organisation som strävar efter en sammanhållen valrörelse, i alla led. En valrörelse där ingen ska stå ensam, och där vi hjälps åt att hitta svaret på våra väljares frågor.

Med dessa ord önskar jag dig trevlig läsning av ännu ett nyhetsbrev, med matnyttig info inför den kommande tiden. Ta hand om dig och de dina, pandemin har ännu inte riktigt släppt sitt grepp och det är viktigt att ta hänsyn till restriktionerna.

Gunilla Druve Jansson, ordförande Centerpartiet i Västra Götalands väststyrelse