Mattias Larsson

Personbild

Region Västerbotten

Jag är en 44 åring som till vardags sysslar med lokal och regionalpolitik i Umeå och Västerbotten. Och ägnar min lediga tid åt att åka runt med husvagnen, och om tiden är för kort får man bläddra i husvagnsbroschyrer. Det som attraherar mig med Centerpartiet är vår syn på människans inre driv och förmåga och att vi vill ge alla människor möjligheter, samtidigt som vi även värnar om de svaga. Detta kombinerat med en framtidstro där vi tror att ett modernt samhälle där vi nyttjar teknikens landvinningar skapar en bättre framtid både för människor och miljö.

Mina viktigaste frågor:

1. Håll ihop Sverige avstånd i kilometer eller avstånd i utbildning får inte vara ett hinder i framtiden.
  2. Använd ny teknik för en bättre miljö! Vi har enorma möjligheter att skapa ett hållbart samhälle om vi tänker nytt och vågar prova.
  3. Tänk på de mindre orterna, alltför mycket av debatten fokuserar på någon slags storstadsteorem, men Sverige är fullt av samhällen där vi måste använda andra lösningar än att i alla lägen tro att marknadskrafterna löser problemen.
Kontakta Mattias Larsson

Kontakta Mattias

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Gick inte att hämta tweets.

Bli medlem i Centerpartiet