C-stämma: Karin Söder-stipendiet delades ut

På Centerpartiets stämma som tog plats 23-26 september delades stipendiet till Karin Söders minne ut. Mottagare i år var Caroline Engvall.

Årets mottagare av Karin Söder-stipendiet var Caroline Engvall, journalist och författare.

Stipendiet delas ut varje partistämma till minne av Sveriges första kvinnliga partiledare, utrikesminister och första svenska kvinnan som var president i Nordiska Rådet. Karin Söder var också ordförande i Rädda Barnen.

Se ett samtal mellan Annie Lööf och Caroline Engvall

Om Caroline Engvall:

Caroline Engvall är en folkbildare, journalist och författare. Hon är grundare och huvudlärare för Safe selfie academy, en nationell utbildningssatsning för elever i högstadiet i brottsförebyggande arbete mot utsatthet på nätet. Caroline har även skapat utbildningsmaterial till socialtjänsten, rättsväsendet och skolan. Utöver det leder hon den ideella organisationen Inte till salu.

Caroline Engvall har skrivit ett antal böcker, bland annat ”14 år till salu”, om en tonårstjej som efter ett övergrepp börjar använda sex för att skada sig själv. Hon står även bakom tv-dokumentären ”Ingen riktig våldtäkt” och har skrivit barnböckerna ”Nollan och nätet”.