Så ser Centerpartiets listor ut inför valen

Topp-personer på Centerpartiet Dalarnas riksdags- och region-/landstingslistor som flankeras av Sofia Jarl och Peter Helander.

Vid Centerpartiet Dalarnas nomineringsstämma, som på söndagen hölls på Fornby folkhögskola i Borlänge, beslutades att Peter Helander toppar Centerpartiets riksdagslista och Sofia Jarl står högst upp på listan till region-/landstingsfullmäktige.

För Sofia Jarl blev detta en nomineringsstämma som gav henne starkt mandat att leda partiets arbete i kommande region-/landstingsfullmäktige.

– Jag är glad och tacksam för det stöd jag fått på nomineringsstämman. Nu gäller det för oss att göra ett bra val så vi får mer centerpolitik i Dalarna och ett nytt styre inom region- och landstingspolitiken.

Peter Helander fick förtroendet att toppa riksdagslistan.

– Jag är jättetacksam över det stöd jag fått från både medlemsomröstningen och på nomineringsstämman. Nu hoppas jag få fortsätta arbetet i riksdagen för landsbygden, gröna näringar, jobb i Dalarna och infrastrukturen i länet, säger Peter Helander.

Landstings-/Regionlista

1. Sofia Jarl, Gagnef.  2. Anna Hed, Mora.  3. Jonny Jones, Rättvik.  4. Göte Persson, Falun.  5. Christina Bröms, Mora.  6. Linda Zetterström, Borlänge.  7. Mikael Thalin, Orsa.  8. Sara Persson, Avesta.  9. Pär Kindlund, Malung-Sälen.  10. Anette Granegärd, Hedemora.  11. Oscar Sjökvist, Borlänge.  12. Joakim Storck, Falun.  13. Kjell Tenn, Älvdalen.  14. Gunilla Berglund, Avesta.  15. Niclas Bodin, Säter.  16. Annika Simm Eriksson, Vansbro. 17. Tommy Hafvsdalen, Falun.  18. Mauritz Bropetters, Ludvika.  19. Agneta Ängsås, Falun.  20. Mats Fogelström, Leksand.  21. Adam Carlsson, Smedjebacken. 22. Mohamed-deeq Barkhadle, Borlänge.  23. Torbjörn Ulriksen, Mora.  24. Ulrika Liljeberg, Leksand.  25. Daniel Drugge, Falun.  26. Maria Eriksson, Älvdalen.  27. Per-Anders Westhed, Falun.  28. Joanna Stridh, Rättvik.  29. Mathias Westin, Falun.  30 Fredrik Jarl, Gagnef.  31. Dan Westerberg, Falun.  32. Owe Ahlinder, Hedemora.  33. Karin Örjes, Borlänge.  34. Anneli Hultgren, Vansbro.  35. Michael Arvidsson, Säter.  36. Jan Spånberg, Älvdalen.  37 Joakim Holback, Mora.  38. Mohamed Abdi Mohamoud, Borlänge.  39. Lillemor Gunnarsson, Hedemora.  40. Johanna Hallin, Gagnef.  41. Kristina Lundgren, Hedemora.  42. Jan Segerstedt, Orsa.  43. Kenneth Dahlström, Leksand.  44. Carina Höglund, Hedemora.  45. Gertrud Hjelte, Hedemora.  46 Anders Lundin, Vansbro.  47 Jan-Olof Källström, Avesta. 48. Stina Munters, Vansbro  49. Lars-Olov Liss, Vansbro.  50. Bernt Westerhagen, Orsa.  51. Uwe Weigel, Vansbro.  52. Karin Bogg, Älvdalen.  53. Mikael Gotthardsson, Hedemora.  54. Agneta Åhs-Sivertsen, Malung-Sälen.  55. Jan Olof Karlsson, Ludvika. 56. Jan Gustafsson, Smedjebacken.  57. Håkan Jansson, Smedjebacken. 58. Britt-Marie Romlin, Falun.  59. Fredrik Adolphson, Falun.  60. Maria Olsson, Älvdalen.

Riksdagslista

1. Peter Helander, Mora.  2. Ulrika Liljeberg, Leksand.  3. Per-Anders Westhed, Falun.  4. Sol Höglund, Hedemora.  5. Camilla Andersson Sparring, Falun.  6. Michael Arvidsson, Säter.  7. Sofia Jarl, Gagnef.  8. Mohamed Abdi Mohamoud, Borlänge.  9. Mikael Thalin, Orsa.  10. Anna Hed, Mora.  11. Christina Bröms, Mora.  12 Joakim Storck, Falun.  13. Stina Munters, Vansbro.  14. Annette Riesbeck, Rättvik.  15. Sara Persson, Avesta.  16. Oscar Sjökvist, Borlänge.  17. Johanna Hallin, Gagnef.  18. Kjell Tenn, Älvdalen.  19. Dan Westerberg, Falun.  20. Gunilla Berglund, Avesta.  21. Agneta Ängsås, Falun.  22. Maria Eriksson, Älvdalen.  23. Pär Kindlund, Malung-Sälen.  24. Mauritz Bropetters, Ludvika.  25. Jan Spånberg, Älvdalen.  26. Torbjörn Ulriksen, Mora.  27. Carina Höglund, Hedemora.  28. Mathias Westin, Falun.  29. Anders Lundin, Vansbro.  30. Fredrik Adolphson, Falun.  32. Niklas Nordahl, Falun.  32. Agneta Åhs-Sivertsen, Malung-Sälen.  33. Torbjörn Högberg, Ludvika.  34. Tommy Hafvsdalen, Falun.  35. Pär Fritjofsson, Rättvik.  36. Jan-Olof Källström, Avesta.  37. Karin Perers, Hedemora.  38. Jan Olof Karlsson, Ludvika.

Sofia Jarl och Peter Helander toppar Centerpartiet Dalarnas region-/landstingslistan respektive riksdagslista.