Lyckad kick-off för nya regionstyret 20 januari

På bilden ses Mats Hogmark, läkare med uppdrag i Hälso- och sjukvårdsnämnden, när han berättar om vad hans grupp pratat om under workshopen.

Lördagen 20 januari träffades ett sjuttiotal förtroendevalda som har något politiskt uppdrag i regionpolitiken under mandatperioden. Från fritidspolitiker till deltids- och heltidspolitiker samlades i fina Tällberg för en heldag med nya bekantskaper, lärdomar och tillfälle att ge input till Samling för Dalarnas politiska plattform som vi ska luta oss mot tills nästa val.

Från Centerpartiet deltog personer från länets mest nordligaste till de sydligaste delarna och under workshopen var det ett härligt surr från de sju grupperna som församlingen delats in i för att resonera kring frågan: Vad vill vi göra för Dalfolket under mandatperioden?

Dagen präglades av en glad och öppen stämning och flera av deltagarna undrade redan när nästa storsamling blir av. Ett gott betyg.

Tack allesammans för era insatser under dagen!