Ovanåker

vi Vill önska er alla en riktigt fin midsommar!

från Centerpartiet i Ovanåkers Kommun

Varmt välkomna till Centerpartiets webbsida i Ovanåkers kommun!

Vi i Centerpartiet i Ovanåker arbetar för dig som kommuninnevånare.

Vi har fått många nya medlemmar under de senaste åren vilket vi är glada för.

Vill du bli medlem i Centerpartiet, Centerkvinnorna, CUF eller Centerstudenter eller har några frågor, ta gärna kontakt med mig eller maila ovanaker@centerpartiet.se

Som medlem i Centerpartiet, Centerkvinnorna och CUF har du stora möjligheter att vara med och påverka vårt politiska agerande här hemma i kommunen, men också centerpolitiken i stort.

Vi möts varje månad i månadsmöten, dit alla medlemmar är välkomna.

Vi diskuterar där främst lokala frågor men också Centerpartiets närodlade politik för hela landet.

Valframgång

Tack alla väljare som gett centerpartiet ditt förtroende i kyrkovalet. I det lokala kyrkovalet i Alfta och Ovanåkers församling ökade valdeltagandet rejält vilket är en seger för demokratin. Centerpartiet utökade vårt sedan tidigare starka resultat till 60,3 % av rösterna vilket innebär att partiet får 15 av 25 platser i kyrkofullmäktige samt givetvis kommer att tillsätta bl.a. ordförandeposterna i kyrkofullmäktige och kyrkorådet.

Vi hoppas med ditt engagemang och stöd som medborgare få valframgång även i de kommande valen, hösten 2018. Då går svenska folket och alla röstberättigade innevånare i Ovanåkers kommun till val i kommunen, regionen (landstinget) och riksdagen.

I Centerpartiet i Ovanåkers kommun planerar vi inför valåret 2018. Vi fortsätter att få många nya medlemmar och många är intresserade av vårt parti. Många vill engagera sig också. I svenska kyrkan har vi nu fått flera nya förtroendevalda, nya som tidigare medlemmar, vilket vi också är glada för.

I Ovanåkers kommun är centerpartiet förnärvarande i opposition. Något vi vill ändra på efter valet 2018. I många frågor, bl.a. i budgetarbete samarbetar vi nära med Kristdemokraterna. På webben kan du läsa om en del frågor vi driver mm. Kontakta gärna Centerpartiets oppositionsråd och gruppledare: Hans Jonsson: tfn 070-345 72 66 och hans.jonsson@ovanaker.se

På webben finns intressant läsning från såväl arbetet i riksdagen som här lokalt i Ovanåker: Alfta – Edsbyn.

Välkomna att delta i vårt viktiga samhällsbygge – vi gör det tillsammans med närodlad politik!

Björn Mårtensson

Ordförande för Centerpartiet i Ovanåkers kommun