Ovanåker

Ovanåkers kommun

VAL 2018

Snart är det val!

Vi i Centerpartiet känner oss laddade med klok och framåtsyftande politik hur vi vill utveckla såväl Sverige som Ovanåkers kommun. Vi har kandidater som är beredda att både utveckla och ta ansvar.

Vi tycker det behövs förändring både i Sverige och här hemma i Ovanåker.

Vi erbjuder Dig Nytt ledarskap!

Valplattform - lokalt valprogram för Centerpartiet i Ovanåkers kommun 2018-2022.

Valplattformen har utarbetats efter diskussioner med medlemmar på många möten. Beslut har sedan fattats under våren 2018 på Centerpartiets årsmöte.

Under valrörelsen presenterar vi vår politik genom annonser, utskick till hushållen, debattartiklar, facebook och genom många samtal med medborgarna i Ovanåkers kommun. Vår valplattform har sin utgångspunkt från att vi lyssnat in medborgare och deras åsikter om hur kommunen ska utvecklas och vad som är viktigt framåt. Den diskussionen vill vi fortsätta att föra med dig som medborgare, inte bara under valrörelsen utan i vardagen under hela den kommande mandatperioden.

Centerpartiet i Ovanåker har 42 kandidater till kommunfullmäktige. Våra kandidater har goda erfarenheter och ett stort intresse av att utveckla och ta ansvar för Ovanåkers framtid.
Valplattformen och Dina kandidater hittar du under fliken "Vår Politik - Val 2018" och även under fliken "Nyheter".

Centerpartiets politik för att HELA Sverige ska leva och utvecklas - har beslutats av Centerpartiets partistämma och aktuell politik i övrigt finns att läsa på www.centerpartiet.se

Vi går till val på Centerpartiets politik FRAMÅT för:

- NYTT LEDARSKAP i REGERING OCH RIKSDAG - Ett starkt Centerparti och en ny alliansregering
- NYTT LEDARSKAP i OVANÅKER - För Demokratins skull och för Din skull!

Kontakta någon gärna någon av våra kandidater och kryssa för en Centerpartist i valet i september!

Kontaktuppgifter:

Björn Mårtensson
Ordförande i Centerpartiets kommunkrets. 070-568 30 52, bjorn.martensson@ovanaker.se
Gun-Marie Swessar
Vice ordförande i Centerpartiets kommunkrets, 070-655 26 59, info@cultureandkin.com
Hans Jonsson
Gruppledare/Oppositionsråd Centerpartiet, 070-345 72 66, hans.jonsson@ovanaker.se

Text