Internationellt

Internationellt

Centerpartiet har en lång och stolt tradition av internationellt arbete.

Detta samarbete uttrycker sig bland annat genom dialog och kunskapsutbyte med våra systerpartier samt ett stort engagemang i Aldepartiet och Liberal International, där Centerpartiet finns representerat i styrelserna. Partiets företrädare finns dessutom representerade i bland annat Nordiska rådet och Europarådet. Centerpartiet har även en internationell kommitté som består av personer med expertis i utrikes- och säkerhetspolitik som har i uppgift att förnya partiets politik inom dessa områden.

Vi har flera internationella praktikplatser; hos oss på internationella kansliet, hos vårt systerparti Liberal Democrats i London, hos NDI i Washington D.C., hos Democratic Alliance i Kapstaden och på Centerpartiets kansli i Europaparlamentet i Bryssel.

sol-has-bg