Internationellt

Internationellt

Centerpartiet har en lång och stolt tradition av internationellt arbete.

Detta samarbete uttrycker sig bland annat genom dialog och kunskapsutbyte med våra systerpartier samt ett stort engagemang i Aldepartiet och Liberal International, där Centerpartiet finns representerat i styrelserna. Partiets företrädare finns dessutom representerade i Nordiska rådet, Europarådet med flera viktiga fora. Centerpartiet har även en internationell kommitté som består av personer med expertis i utrikes- och säkerhetspolitik och har i uppgift att förnya partiets politik inom dessa områden.

Vi har flera internationella praktikplatser; hos vårt systerparti Liberal Democrats i London, på Center for Transatlantic Relations i Washington och på Fredrick Federleys kansli i Europaparlamentet i Bryssel.