Aneby
  • / Tobias Kreuzpointner

Tobias Kreuzpointner

Personbild

Tobias är ledamot i barn- och utbildningsutskottet, i kommunstyrelsen och i kommunfullmäktige.

Han är också kretsordförande för Centerpartiet i Aneby och ledamot i styrelsen för Centerpartiet i Jönköpings län.

Tobias är Centerpartiets andra namn i valet till kommunfullmäktige i Aneby 2018. Idag arbetar han på Jordbruksverket med landsbygdsutveckling och utveckling av mat och måltidsturism.

Tobias bor tillsammans med sin familj på en liten gård utanför Bälaryd. Han är född och uppvuxen i södra Tyskland, men har bott i Aneby kommun sedan 2009. Miljö, småföretagande och infrastruktur är några av Tobias hjärtefrågor. Men på grund av att Tobias även är småbarnsförälder och ledamot i barn- och utbildningsutskottet så är han väl insatt i Anebys skola och barnomsorg.

Varför en röst på Centerpartiet?

Centerpartiet är det självklara valet för mig då det förenar gröna och liberala värderingar i ett och samma parti. Jag är en miljömedveten person, samtidigt som jag tycker att varje människa behöver ha frihet. EU är det viktigaste fredsprojekt vi har, där olika människor kan mötas och röra på sig fritt och hjälpa varandra. Detta behöver värnas. Därför är jag stolt över att Centerpartiet försvarar dessa värderingar, vår demokrati och vår frihet!

# 2 på lista för val till kommunfullmäktige i Aneby kommun

# 17 på Höglandets lista för val till regionfullmäktige i Region Jönköpings län

Kontakta Tobias Kreuzpointner

Kontakta Tobias

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....