Kretsstyrelsen för Centerpartiet i Mönsterås

Kretsstyrelse 2023

Centerpartiet i Mönsteråskretsen har haft årsmöte. Ett knappt 30-tal medlemmar deltog och lät sig inspireras av ordförande i Centerns Ungdomsförbund i Kalmar län, Evelina Strömberg. Hon berättade om det 60-talet aktiviteter ungdomarna genomförde under valåret runtom i länet. Inte illa! Vidare fick vi information om medlemsläget och om hur man kan bli bättre på medlemsvård. Vi centerpartister fick lite att tänka på och många goda idéer av Evelina. Vi hoppas på ett fördjupat samarbete med ungdomsförbundet.

Under de sedvanliga årsmöteshandlingarna valdes ny ordförande till kretsen och det valdes även in tre nya ledamöter i styrelsen.

Efter att ha suttit i kretsstyrelsen sedan sent 70-tal avgick Roland Åkesson som ordförande i kretsstyrelsen. Många lovord och blommor överlämnades till Roland. En uppskattad hälsning till kretsen, men i synnerhet till Roland, kom i form av en liten film från vår nyvalda partiordförande, Muharrem Demirock. Glädjande för oss i Mönsteråscentern är att Roland numer är invald i valberedningen, så än har vi inte helt släppt taget 🙂

Anna-Lena Josefsson och Carina Holmberg-Olofsson avgick från styrelsen efter många års troget arbete. Anna-Lena som alltid varit vår superfixare och Carina som även hon varit en riktig fixare, men framför allt vår ständiga sekreterare, avtackades med blommor och fina ord av Roland.

Nu har vi siktet inställt på att göra ett bättre val 2026, och fram till dess gör vi vårt bästa för Centerpartiet i Mönsterås och för vår kommun!

Ledamöter i styrelsen:

Maria Robertsson, ordförande