web stats

VÄLKOMMEN TILL ÖPPET MÖTE MED FOKUS PÅ EU, ROVDJUR, SKOG, JAKT OCH FÖRSVAR

Måndag 6 maj kl. 18.00, Parken i Urshult

Välkommen till Parken i Urshult måndagen den 6 maj kl 18.00 för att träffa riksdagsledamot Mikael Larsson, tillika Centerpartiets försvarspolitiska talesperson och Thomas Haraldsson, kandidat i EU-valet för Centerpartiet i Kronoberg. Vi kommer ägna kvällen åt EU-frågor med särskilt fokus på rovdjursproblematik, skog, jakt och försvarsfrågor.

Hur påverkar EU våra möjligheter att utveckla vår landsbygd? Många människor känner t.ex. oro för rovdjursangrepp och det behöver tas på allvar. Jakt är en naturlig del av rovdjursförvaltningen.

Landsbygdens skogar kommer att spela en viktig roll i att fasa ut det fossila. Landets hundratusentals privata skogsägare gör i dag stora insatser både för att vårda och bruka skogen ansvarsfullt, vilket är viktigt för den biologiska mångfalden. Krisberedskap och civilt försvar Sverige är viktigare än på länge. Vi har de senaste åren upplevt värmeböljor och stora skogsbränder, skyfall med översvämningar, terrordåd och nu ett krig i vår absoluta närhet. Vi kan inte utesluta att Sverige blir inblandad i en militär konflikt.

Håll gränsen för freden, friheten och klimatet!

Hjärtligt välkomna