Centerkvinnorna

Centerkvinnorna i Norrköping

Centerkvinnorna är gröna, liberala feminister. Vi har kämpat för kvinnors rättigheter sedan 1932. Vårt mål är ett jämställt samhälle, där alla kvinnor och män har samma förutsättningar att förverkliga sig själva och sina drömmar. Vi strävar efter att lyfta kvinnor i samhället, både politiskt och i samhällsdebatten.

Centerkvinnorna Norrköping är en av flera aktiva avdelningar i Östergötland. Vi är en tankesmedja och en kraft för ett tryggt och jämställt samhälle. Välkommen att bli medlem och delta vid de arrangemang som vi anordnar. Tillsammans gör vi skillnad!

Centerkvinnornas politik kan sammanfattas i tre friheter - ekonomisk frihet, strukturell frihet och sexuell frihet, som även innefattar jämställd hälsa och sjukvård. Läs mer om vad det innebär på Centerkvinnornas hemsida https://www.centerkvinnorna.se/var-politik.html. Ta också gärna del av Centerkvinnorna Norrköpings strategidokument ovan.

Följ oss gärna på facebook, för mer information kontakta ordförande Camilla Hahn.

Styrelsen 2023 består av:

Camilla Hahn, ordförande

camilla.hahn@centerpartiet.se