Välkommen till Centerpartiet i Norrköpings kommun!

Här  presenterar vi vad vi tycker i olika frågor samt vilka som företräder Centerpartiet i olika sammanhang.

Välkommen att kontakta oss personligen via telefon eller via e-post.  Kontaktuppgifter finns under en egen flik till våra olika företrädare.

Du som stöder våra förslag och vår politik är varmt välkommen som medlem i vårt parti! Vi finns på de flesta orter i kommunen uppdelade på sex olika lokalavdelningar.

Sedan 2014 är vi med och styr politiken i Norrköping. Nu vill vi höra dina synpunkter på hur vi kan fortsätta att utveckla kommunen och hur du tycker att politiken ska formas för framtiden.

Maila dina synpunkter till norrkoping@centerpartiet.se

Valrörelsen 2022 har börjat!

Centerpartiet i Norrköpings kommun har börjat valrörelsen 2022. Det innebär att man från och med nu kan föreslå kandidater till Centerpartiets valsedlar (kommun, region och riksdag). Vi använder oss av ”fri nomineringsrätt” d.v.s. alla har rätt att nominera kandidater till listorna, även de utanför centerrörelsen.

Till riksdags- och regionvalsedlar kan man nominera kandidater till och med den 31 maj på mail ostergotland@centerpartiet.se. Till kommunfullmäktigvalsedeln kan man nominera kandidater till och med den 31 oktober på mail norrkoping@centerpartiet.se.

För att det ska vara en korrekt nominering måste följande uppgifter finnas med: Namn, adress, postnummer, ort, mobilnr och/eller mailadress.

Har du frågor så kontakta nomineringskommitténs ordförande Madelaine Johansson på telefon 073-054 09 29 eller mail sikargarden@hotmail.com.

Välkommen att nominera!

sol-has-bg