Svenljunga

Centerpartiet Svenljunga

Centerpartiet Svenljunga jobbar strategiskt med landsbygdsfrågor för att hela kommunen ska leva. Under valåret 2018 ökade vårt förtroende mest av alla partier i Svenljunga kommun och det tackar vi för! I flera av våra frågor samarbetar vi med Kristdemokraterna Svenljunga och Miljöpartiet Svenljunga.

Årsmöte Centerpartiet Svenljunga den 17 februari kl 15.00 i Kalvs Skolhus.

Frågor som Centerpartiet Svenljunga bl.a driver är:

Enskilda vägar- Tillsammans för Svenljunga (Petra Ojalas förslag från C) har beslutat i KF att satsa extar på enskilda vägar som är en viktig del av vår landsbygd.

KV16- på grund av bättre ekonomiskt resultat för 2018 så kommer fritidsgården att få vara kvar 2019.

Ridhuset Ljungaskog- Centerpartiet Svenljunga anser att det är viktigt med en öppen ridskola för alla!

I Svenljunga kommun finns ett starkt näringsliv och ett engagerat föreningsliv. MEN vi kan mer och vi måste värna om våra företag och föreningar! Genom ett utvecklat samarbete mellan företag, föreningar och kommunen kan vi locka fler till Svenljunga kommun.

Följ oss gärna på Facebook och Instagram!

Vinter vid stenbron i Svenljunga

Tack för din röst!