Kretsstämma

Ambjörnarps Bygdegård

Under gårdagen 20/2 hade vi i Centerpartiet i Tranemo våran kretsstämma i Ambjörnarps bygdegård.

Vi vill tacka vår riksdagsledamot Mikael Larsson och vårt regionråd Cecilia Andersson för besöket i vår kommun samt era fantastiska föredragningar om rikspolitik, regionpolitik samt vår valutvärdering. Tack för det! Förra året präglades såklart av valet i September. Valet tog oss från opposition till ledande ställning där vi nu kan ta ansvar för Tranemo under de kommande 4 åren. Under årsmötet diskuterades bland annat ekonomi och andra sedvanliga årsmötesärenden. Sedan hade vi en hög med valärenden. Och i stort omvaldes styrelsen, men vi vill tacka avgående ledamoten i kretsstyrelsen Marianne Andersson från Sjötofta. Tack för den tid du har lagt ner i partiets tjänst! I övrigt var det omval av styrelsen bestående av Karin Ljungdahl (Ordförande), Torbjörn Edgren(Vice ordförande), Christoffer Andersson (Sekreterare), Bengt Melkersson (Kassör), Tina Haglund, Viktoria Haraldson, Lina Chalhoub, Jörgen Erikson, Cecilia Lööf, Love Andersson och Sören Karlsson. Grattis styrelsen! Utöver detta bjöds det på god mat, gott sällskap men främt goda diskussioner. Nu ser vi fram emot att måla hela Tranemo kommun grönare under 2023.