Från mat och naturvandringen

För vandring tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan hade vi satt ett tak på 160 deltagare. Det överträffades och därför tvingades vi att tacka nej till 15-talet deltagare.

Vi var c:a 40 i varje grupp. Grupperna leddes av Ulla Andersson, Annica Vink, Ebba Kroon och Murat Özbalci. De företag man träffade på under rundan var: - Carina Johansson, bär och fruktodlare, - Dymöllans rökeri, lax och sill, - Ebbessons gårdsmejeri med ostar av olika slag, - Lillegårds, bär, potatis, grönsaker och ägg, - Forsby ängar, kött av lamm, nöt och kyckling samt honung, - Sigvard Måns Gård med bl.a. lammprodukter, ägg, vaktelägg och nybakade bullar.

När man var kommen halvvägs på vandringen bjöds det på lunch på altanen till Lydinges restaurang. Det bjöds på lövbiff med potatissallad. Gott tyckte alla.

Vandringen avslutades med kaffe och glass. Glassen kom från Aldo, som har glasstillverkning i Bjuv. Därefter var det en mini marknad där man kunde inhandla av de sorter man smakat på och uppskattat.

Vi tackar alla utställare och besökare och hoppas att vi träffas igen nästa år!